Frakt & Leverans

Vid beställning via vår webshop levererar vi varor till följande länder:
•    Sverige : 49 SEK per beställning, order över 500:- fraktfritt.
     
För leverans till andra länder kan du kontakta oss för exakta priser och villkor.
 
Normalt finns våra varor i lager. Om varorna finns i vårt lager har vi som målsättning att leverera din beställning på 2-5 arbetsdagar i annat fall kontaktar vi dig. Varorna levereras med DHL Servicepoint till ett utlämningsställe nära dig. Har du önskemål om särskilt utlämningsställe skriv detta i meddelande ruta vid beställning.
Du har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening av din beställning om du inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt.

Om du upptäcker skador på ditt paket redan vid utlämningstillfället så anmäl detta direkt till ditt paketutlämningsställe i annat fall se ”Reklamationer” nedan.

Reklamationer

Om någon produkt i din beställning är skadad eller felaktig ska du reklamera den inom skälig tid från det att felet upptäckts, helst omedelbart. Om en produkt är felaktig står vi för returfrakten och ersätter dig med det belopp du betalade för produkten samt eventuell avgift och frakt. Återbetalning sker inom 30 dagar. Om du vill få ett nytt exemplar av samma produkt skickar vi en ny utan kostnad samt ersätter returfrakten.
 
Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något!

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna. Returnerade varor ersätts fullt vid retur i oskadat skick exklusive returfraktkostnader. Återbetalning sker inom 30 dagar.


Bytesrätt

Du har 14 dagars bytesrätt som löper från den dag du mottog din beställning. Produkten som du ska byta måste returneras i ursprungligt skick. Byter du till en annan modell av samma produkt betalar du endast returfrakten. I annat fall tillkommer kostnaden för frakt och eventuellt emballage som vid en ny beställning.

 
Tvist

Vi strävar alltid att lösa eventuella problem i samförstånd med kunden. Men vid eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden.